.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران به قلم‌ها و قدم‌های جابر معافی مدیون است
ایرج نیازآذری

شمال نيوز:  ایرج نیازآذری - برگزاری همایش مدیران استانی خبرگزاری فارس و یادمان خبرنگار فقید زنده‌یاد جابر معافی سرپرست خوش‌نام خبرگزاری فارس در مازندران مقارن با ایام گرامی‌داشت روز خبرنگار فرصت مجددی برای طرح رسالت خبرنگاری و نقش خبرنگاران در توسعه جامعه است.

ذکر یاد و نام جابر معافی و نقش ارزنده او در عرصه رسانه‌های گروهی مازندران چه از لحاظ صنفی و یا حرفه‌ای تکرار مکررات نیست بلکه تبیین الگویی موفق و محلی برای جویندگان و پویندگان این فن و رشته است.

همکاری نگارنده در عرصه‌های صنفی و سازمانی با ایشان دوران خوش فعالیت رسانه‌ایی بود و هم‌اکنون که او در میان ما نیست راهی جز رهروی نداریم.

استان مازندران به قلم‌ها و قدم‌های جابر معافی و جریان‌سازی او در حوزه رسانه مدیون است و در گفتن این عبارات نه اغراق می‌کنم و نه تعصبی دارم بلکه مرور خاطرات و عملکرد این برادر آسمانی هر انسان منصفی را به همراهی وا می‌دارد هرچند که موافق همه نظرات و دیدگاه‌هایش نبودم.

در طول هفته‌های گذشته درباره نقش خبرنگاران و کارکرد رسانه در سیر تحولات جامعه سخن‌ها گفته شد، سخنانی که در درستی آن تردید نداریم و اگر این پندار را قبول داریم باید تکریم اهالی رسانه نه در ممات‌شان بلکه باید در حیات‌شان جدی بگیریم.

من در این قلم باید به مدیران ارشد خبرگزاری فارس به‌ واسطه پرورش چنین افسرانی در حوزه جنگ نرم تبریک بگوییم و آرزو کنیم روند توانمندسازی، تعالی و حرفه‌ای شدن خبرنگاران محلی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بارها به خبرنگاران جوان یادآور شدم که یک گزارش خوب و حرفه‌ای روند اخذ سیاست‌ها و اجرای تصمیمات مسئولان را تغییر یا اصلاح می‌کند و فردی در این عرصه موفق و پایدار است که حرفه‌ای باشد، حرفه‌ای‌گری هم به آموزش، تمرین، مطالعه، ممارست، شاگردی، پشت‌کار و تجربه‌اندوزی نیاز دارد.

تامین معیشت خبرنگاران خبرگزاری‌ها که تغذیه‌کننده اصلی رسانه‌ها هستند سبب می‌شود آنان مثل سایر خبرنگاران چندشغله و آماتور باقی نمانند و با حرفه‌ای‌گری بین نقش اصلی خود و امر تامین معاش تفاوت قائل شوند.

در پایان ذکر این نکته که فعالیت در خبرگزاری فارس جدا از جنبه‌های صنفی و حرفه‌ای ماهیت معنوی دارد انتظار از خبرنگاران این رسانه معتبر تاکید بر حفظ ارزش‌ها، دقت بیشتر در رسالت خبری است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.